Irriterad…

…på mig själv.

Jag är en sådan slit och släng människa. I bland blir jag sååå tokig på mig själv.

Det har hänt några gånger nu på senare tid, att jag fått en idé och skall rota fram det jag behöver, så har jag kastat det.

Nu tänkte jag på min Gotlandsgren. Skruvar du dig i håret nu, vad menar hon? Jo för många år sedan var vi på Gotland med husvagn på semester. Det var ljuvligt. Då hade jag en idé om att finna den rätta grenen att ta med hem. En trädgren. Stor nog att hängas över ytterdörren och låta någon rolig växt klättra på den. Ja! Vilka idéer. Iaf så letade vi. Jag vrålade åt maken att stanna bilen och ut sprang jag för att kolla om grenen jag sett var rätt gren. Vet inte hur många ggr vi stannade innan vi hittade den grenen.

Över två meter lång, krokig, i en husvagn med två stora hundar. Tur det var innan barnen. Den åkte in och ur husvagnen när vi stannade eller skulle vidare, den var liksom ivägen.

Hem kom den, kapades, målades svart och upphängd över ytterdörren. En blomma hängdes sidan om och läts klättra men mina gröna fingrar var inte gröna och växten var nog mer brun än levandes och allt åkte ner efter ett tag.

Många år senare, läs nu, fick jag en ny idé och visst hade jag lagt min Gotlandsgren i förådet??? Som jag röjde runt i går för att leta efter min gren. 

Nåja! Det var bara en gren men den hade sitt eget minne. Nu får jag komma på något annat. Åter igen skulle något få klättra men denna gång en bollslinga för att få lite mysigt ljus i uterummet.

Jag måste bli en hamster. Måste lära av maken. Han hamstrar mycket och det kan vara värt att leta i hans garage, min gren kan ha hamnat där av någon anledning, som bara han kan förklara.

Funderar på vad jag skall använda istället…..

2 thoughts on “Irriterad…

  1. Jag är en hamster, sambon håller på att bli tokig. TOKIG! Så när vi flyttade tänkte jag att jag skulle vara duktig att rensa, så jag slängde slängde och slängde. Nu så här efteråt kan jag få ont i magen när jag tänker på vissa saker jag slängde. Samtidigt är det svårt spara på allt…
    Hoppas du hittar din gren någonstans i garaget 🙂

Kommentera

