Jordgubbssaft 

För en tid sedan köpte jag billiga jordgubbar. Färdigplockade för 10kr liten, kan ju inte bli bättre.

  
Jag köpte 20liter och det blev lite mycket att fixa på en gång, nästan allt noppades, skjöldes och åkte i frysen. 

Några burkar sylt blev det och mer sylt kan jag gör av en del i frysen. I går fick jag för mig att koka saft på endel.

 

Har inte provat något av det än men hoppas på att det blev gott, saften kan vara lite si så där, då jag valde mindre mängd socker än vad det stod i receptet. 

Kommentera

