Cellprov

I går hade jag ledig dag och båda barnen var hemma, härligt att även lillebror kan vara hemma och ha en lugn morgon. Nu gick vi upp med maken, han skulle jobba som vanligt och för att ha rutiner även på ledigheten är det rätt bra att komma upp i tid.

Jag drog iväg strax över åtta på morgonen och barnen satte sig bekvämt i soffan framför tvn, det kallar jag för mysmorgon. Jag skulle snabbt till gynekologen, behöver nya p-piller. Vill ha endometrios smärtorna under kontroll och det har jag med piller. 

Min ordinarie läkare har sommarstängt, så jag ringde vårdcentralen här på orten och kollade vad de kunde erbjuda och jippi nu kan jag gå här där jag bor, behöver inte åka iväg till staden. Vi såg att jag inte gjort något cellprov sedan år 2011 så det var väl bara att se till och få det gjort. Inte kul. Nu får jag vänta upp till 12 veckor innan jag får svaret eftersom de har så mycket att göra. Orolig väntan.

Det blåste något så fruktansvärt här i går. Det var grått grått grått men regnet kom inte förrän senare på kvällen, så barnen kunde vara ute hela dagen. Härligt när de kan springa ut och in som de vill. Att finnas tillhands i smått och stort. Själv fick jag gjort en del, bla strykit upp all tvätt efter semestern och strax innan och efter. Så mycket det kan bli om man inte passar sig.

4 thoughts on “Cellprov

  1. Fler än jag som undviker de där undersökningarna alltså…
    Jag TVINGADE mej själv lämna cellprov i början av juli pga olustiga symtom 😕
    Och sist jag lämnade cellprov? 2004…
    Dumt. Riktigt dumt.
    Så nu får man vänta på svar…

Kommentera

