Njuter halvdagar…

Den där nya vanan, att hämta lillebror från fritids gåendes, blev väl inte riktigt som tänkt. Maken har varit ledig några dagar så jag har inte behövt gå iväg då lillebror varit hemma med honom.

I går fick jag dock möjligheten och han visade mig deras gömställe, ett klätterträd. 

  

   

Här vill han att familjen skall fika en dag när vi är lediga, cykla dit med en liten fikakorg. Det kan vi ju göra.

Det känns gött, jag har börjat jobba halvdagar, jag har föräldraledigt halva dagar. Nu hämtar jag direkt efter lunch, jag sticker hem till storebror, vi värmer vår lunch och när vi vet att lillebror ätit sin lunch knatar jag iväg för att hämta honom. Så har vi hela eftermiddagen för trädgårshäng och poolbad….ljuvligt.

Kommentera

