Sommarens varmaste dag…

…var det nog i går.

Vi hade 27grader inomhus, när jag vaknade vid åttatiden på söndags morgon och migränen var ett faktum. Shitt vad dåligt jag mådde. Jag fixade bara frukost till mig själv, tryckte i mig två tabletter och la mig i sängen igen med våta handdukar på huvudet.

Två timmar senare bad jag maken öppna upp poolen och knatade rätt i, höll för näsan så jag kom i med huvudet oxå. Så ljuvligt skönt att svalka sig.

Brukar säga att det känns som om huvudet eller rättaresagt hjärnan kokar, det vibrerar och illamåendet är nära till Ulrik. Ljud och ljus är skit jobbigt, inbland orkar jag inte ens ta in vad min familj vill fråga, det går inte att förstå orden än mindre lyckas jag svara.

Under dagen knatade temperaturen upp till 37grade på uteplatsen trotts soltaket, inomhus hade vi 34grader varmt. Ute kunde det blåste små svaga vindar men det var groteskt varmt och inne stod värmen still, totalt still. 

Till natten hade vi lyckats få ut en del värme men det var ändå 24grader, fast i den temperaturen där frös jag något. Tog två tabletter inför natten och lyckade mota bort en hel del av migränen. När jag vaknade i morse var det BARA 23,5grade inomhus och 19utomhus så jag öppnade upp vid kök och vardagsrum för att få in lite frisk luft.

Tempen stiger här nu vid lunch och eftermiddag men jag har varit på jobb halvdag och energin finns för att vara aktiv.

Nu vill jag ha Svensk sommar med ca 25grader. Då kan jag leva.

2 thoughts on “Sommarens varmaste dag…

  1. Nog var det skönt med sol och värme, men den försvann på tok för fort, endast 13 grader i dag, grått och regn utlovas – nått måste vara fel, min semester börjar ju officiellt i dag?! ;-D Önskar dig en fortsatt fin vecka!

Kommentera

