En ny vana

Lillebror har flyttat till ny skola eller hans skola har flyttat till en annan plats i väntan på nybyggnation. 

Avståndet är liite längre till den här nya. Från 100m till nu 1000m ca.

I går var första dagen på fritids efter våra två veckors semester. Pappa lämnade både honom och cykeln på morgonen och jag valde att promenera dit för att hämta honom. 2000steg fick jag för det.

Han hade haft en bra första dag men mitt mammahjärtat värker som måste lämna honom. Kom på att storebror har ju alltid haft lediga somrar eftersom att lillebror kom lagom för det. Skull vilja ge lillebror det oxå, alltså lediga somrar.

Någon som vet hur man löser det? Skulle kunna tänka mig tjänstledigt, alltså utan lön, har man någon rättighet till det?

Hur som helst tänkte jag att skolflytten skulle betyda lite mera motion till mig och nu hoppas jag att jag håller mig till detta, kanske inte om det ösregnar.

Kommentera

