Tippendagen

Nja! Familjen ville inte följa med mig ut på soldans, så lördagens väder blev grått.

Vi tig oss till tippen och blev av med skräpet. Handlade lite och så fick huset sig en omgång invändigt. Rent och fint.

Eftermiddagen tillbringade vi i soffan och favorit fåtöljen. Jag njöt av Ernst en stund och maken läste en stund. 

På kvällen blev det grillat. Det är så gott. Männen i min familj äter gjärna pommes till det mesta men jag väljer oftast några ugnsrostade grönsaker. Det tycker jag är gott.

Förutom vädret var det en lördag helt i min smak.

One thought on “Tippendagen

  1. Ungs rostat är så gott, jag har snöat in på ungs rostad palsternacka…. såååå gott. Men maken å barnen håller sig till pommes ;-P

Kommentera

