Gräsklippning

Alltså! Vet du vad jag tänkte på häromdagen när jag klippte gräsmattan?

I dag, i vårt moderna samhälle har vi så många olika maskiner till vårt dagliga arbete att vi inte längre tränar vår kropp naturligt.

Diskmaskin, tvättmaskin (kanske liiite tur här), elektriskt rivjärn till morötter och potatis, elvisp och ja då gräsklipparen.

Vår gräsklippare är bensindriven, den klipper inte bara, utan den driver framåt oxå, man behöver inte putta på den. Den går liksom av sig själv.

Nu har då maken inte brytt sig om att serva denna manik på vääääligt många år, så den har kapsejsat och servicetiden är några veckor……veckor.

Det betyder att vi fick låna hem mormors gamla handjagare och försöka oss på en klippning.

 

Kan lova att en lie hade varit lättare.

Jag valde att se det som ett träningspass. Det tog en timme och jag var genom svettig när jag var färdig. Dagen efter hade jag träningsvärk i HELA kroppen.
  
Gratis naturlig träning, helt perfekt. 

Kanske skulle hitta fler naturliga arbetsuppgifter som kunde bli ett träningspass….eller inte?

Kommentera

