Sommarlov och kebab

I går var det sommaravslutning på barnens skolor. Maken följde med storebror och jag följde med lillebror till skolan och avslutningen. 

Sedan jag började jobba igen efter föräldraledigheten så är det inte ofta jag varit med på avslutningarna, maken har varit med storebror och jag har valt att jobba för att på så sätt få loss en semesterdag till annat, inte just avslutningen. Nu måste vi dock dela på oss om båda barnen vill ha oss med så detta året följde jag alltså med.

Lillebror hade myror i brallan innan vi kom iväg och samlingen började på skolan. Det sjöngs, det pratades, det hölls tal och det delades ut en massa arbeten från barnes skoltid. Sen samlades HELA skolan utomhus, under den stora runda, gula himlabollen. Varmt var det. Åter igen sjöngs det, pratades det, hölls tal och delades ut lite diplom och blommor.

Efter två timmar på skolan var det äntligen dax att säga hejdå och gå hem för att fira sommaren och sommarlovet. Pooltaket sköts bort, vi badade, vi fikade och hade det almänt mysigt och avslappnat i trädgården. 

Ljuvligt när faktiskt även vädret vill infinna sig och bjuder på riktigt sommarvärme.

På kvällen satt vi ute och åt hemmagjord kebab med hemmagjorda pitabröd…

  
…så gott med hemmagjort.

Fick dock stå inne en lite stund för att baka bröden men så gott det var. Barnen berättade att detta ville de ha som tradition…min hemmagjorda kebab med bröd och sås till skolavslutningarna.

2 thoughts on “Sommarlov och kebab

Kommentera

