Migrän delux

I går vaknade jag med lite huvudvärk. Hoppades att det skulle gå över efter frukost när jag fått mat i magen. Morgonen blev lite stressigare än tänkt. Jag tog på mig att lämna lillebror på skolan.

Vid frukost på jobb insåg jag att huvudvärken var kvar men inga tablett med och efter två timmar vid datorn så smällde det liksom till och blev näst intill outhärdligt. Ögonen orkade inte med mera ljus. Öronen orkade inte med ljud. Och jag visste inte vilken sekund jag skulle behöva lyfta upp papperskorgen. Jag lyckades inte stänga av min dator, fick be någon annan ta den biten.

Tänk att migrän, ont i huvudet, kan påverka hela kroppen, inte bara huvudet, utan magen och tarmarna oxå. Rena influensa känslan.

När jag väl kom till sängen slocknade jag ganska omgående och vaknade inte förrän några timmar senare. Lyckades få i mig lite mat och tabletter och somnade om igen. Det är längesedan jag mått så dåligt av migrän. Jag har mått betydligt sämre dock men sen jag äter p-piller så har jag haft det under kontroll. Tror dock att jag skulle tagit tabletter direkt på morgonen och inte väntat.

I dag, onsdag, lever jag i efterdyningarna, mår avslaget. Tar min lediga dag i lugnets tecken men surt då jag skulle åkt iväg och shoppat lite idag. Aja finns fler dagar.

2 thoughts on “Migrän delux

  1. Fy, se till att vila och vara rädd om dig, har själv aldrig haft ”riktig” migrän, men bara en rejäl huvudvärk kan ta nog på krafterna… KRAM!

Kommentera

