Kalas…

Nu är denna periodens jobbiga vecka över. Planeringen och genomförandet av kalas för två stycket mycket lyckliga ungar är över. Det gick bra. Lite panik, migrän och miss med kameran 😉

Vi hade tur med vädret. Det blev utomhus men kunde ju klart varit något varmare. Tydligen har Maj månad inte varit så här kall på 15 år. Nä det känns som om vi är vana vid något annat. Fredagskvällen badade barnen för första gången i poolen. Kan ju bero på att vi inte satte igång värmen förrän förra helgen. Nu håller den iaf 27 grader varmt och under taket är det ganska ljuvligt. Tack godegud för att vi köpte ett tak och att vi tog ett lite högre med mera rörelsefrihet under.

Jaha! Kalaset. Det avlöpte bra men jag glömde ju helt fotografera för bloggen. Maten, den köper jag ju alltid, för min skull, för att jag skall slippa fixa och få ont i kroppen för att jag spänner mig inför allt att göra. Men inte denna gången. Måste skriva upp vad jag gjorde, vad vi bjöd på, hur mycket och hur många vi var. Bra måttstock till ett annat år.

Söndag, återställar dagen. Hus och trädgård. Extra bord och stolar åter på plats. Känns skönt när det är klart och så njuter man en dag till av samma mat och tårta, det som blev över.

 

Lillebror fick ännu mera lego, så han hade att göra när vi andra återställde hemmet. Han är duktig, visst blir det fel lite här och där men det känns som om han lär sig lite utav det oxå. Kul att se hans glädje kring byggandet, även när det är lite svårt.

Kommentera

