Torsdag…

…en extra ledig dag.

Jag och barnen passade på att röja inne på deras rum. Sanera inne på lillebrors rum, dessa råttor, dammråttor.

Det var nog ett tag sedan.

I skåp, i lådor, bakom, sidan om, hyllor, på leksaker, i leksaker och t o m hade råttorna kilat fast sig bakom sängbenen i hörna vid väggen.

Jag brukar städa oftare, så jag mår lite dåligt av att det var så smutsigt,  men just barn rum är jobbigt. Det finns SÅ MYCKET små skit leksaker att jag blir tokig och ALLT detta gä.la pysslet som kommer från skolan och förskolan.

 

I dag var dock lillebror på mitt humör och kunde göra sig av med mycket. Jag blev lite lång i nosen när två lådor med bilar och annat små trams kunde kastas, där måste jag fundera lite, gå igenom, men inte nu när han precis vill bli av med det. Vi spar det någon stans.

Storebror fixar sitt rum själv, tacksam är jag, men han fick lite hjälp med att dra fram soffan…ännu flera råttor.

Och så fick vi lära storebror äta chokladbanan och han tyckte man kunde ha tårtströssel oxå.

 
Fick sedan någon timme i solen. Vilken dag. Tänk så mycket lättare livet ter sig när vädret är soligt och varmt.

One thought on “Torsdag…

  1. Åh, vad skönt att få rensa lite!! Skulle behövas här med. Tycker att jag rensar mest hela tiden men ändå har vi så mycket skrääääp överallt 😦

Kommentera

