Soltaket

Förra året sydde jag ett svart soltak till vår nya uteplats. Jag blev nöjd men inte maken. Han är lite längre än vad jag är och ett soltak måste ju alltid hänga lite för att man skall kunna sätta fast öglorna och det skall finnas möjlighet för rörelse i vinden, men maken tyckte det hängde för mycket.

Igår satt jag och sydde sömmar mella öglorna för att dra in det lite men när vi testade och sätta upp somtaket ville det inte, det blev för litet och ändå hade jag knappt sytt in något.

Jag fick dra upp allt jag sytt, tur jag inte han sy sömmarna flera ggr för hållbarheten.

 

Så här får det bli… 

2 thoughts on “Soltaket

Kommentera

