Solros

Förra året planterade lillebror en solros på dagis, den växte så fint och han var ju så lycklig över sin blomma att det var svårt att skiljas från den när hösten kom. 

Vi plockade lite fröer från blomman för att kunna plantera nu under våren men jag var inte människa till att hitta dem, har jag slängt dem kanske? Jag hittade andra solrosfrön i mina gömmor och lillebror köpte att vi skulle använda dem.

Förra veckan planterade vi och i fredags såg det ut så här…

  
Söndags kväll så här…

 

Vi kan nästan höra hur det växer och lillebror är så stolt och lycklig, 

One thought on “Solros

  1. Härligt! 🙂
    Gröna fingrer är det minsta jag har men ska väl ta mej i kragen och åtminstone köpa nåt till balkongen. Hängande blommor till mina väggamplar där. Avundas de som har vackra oaser på sina balkonger. På min växer det mossa…typ

Kommentera

