Pallkragar

Jag vaknade tidigt av att mannen var uppe och fixade, han skulle jobba, så jag kunde vända mig om i sängen och dra täcket över öronen och fortsätta sooooova.

Resonerade med mig själv om jag skulle gå upp tidigt, hoppa på gåbandet innan eller efter frukost och hur jag skulle lägga upp dagen med barnen. Det blev sova, orkade inte ta mig i kragen.

Efter frukost drog jag igång med målning av pallkragar men först fick vi montera dem och det hjälpte lillebror mig med.

 

   
 

Några timmar senare var de strukna två ggr, andra ggr gick mycket fortare än första.

Jag behöver dock inse att saker bör komma UPP från marken så att jag numera kan stå upp och fixa, att kravla runt på knä och i trånga utrymmen är inget för min gamla och osmidiga kropp. Shitt! Jag är inte 20 längre och det märks vid sådana här tillfällen.

Projektet i trädgården känns som om det verkligen går framåt, var dag något liksom. 

Kommentera

