Vattenavstängningsmiddag

I går stängde kommunens vattenavdelning av vårt vatten – igen. Mellan kl 9,00 – 18,00 skulle vattnet vara avstängt.

Morgonen var ju inga problem, vi var på väg alla vid den tiden men kvällen var ju lite värre.

Det stod mellan restaurang besök eller middag hos mormor och det blev mormor som fick bestämma.

Nu är jag nog skyldig henne två middagar och egentligen några till då hon är ensam och vi alltid kommer fyra personer.

Fast jag tror hon trivs med det, att vara behövd och att vi tar oss tid att komma. Skulle behöva planera in sådana träffar lite oftare mitt i veckan hos henne men är dålig på det. Dels vill jag sällan bjuda in mig själv, dels känner jag mig stressad mitt i veckorna att bjuda in henne och hon brukar INTE vilja äta mat på kvällen, det skall göras till lunch.

Men det blev en behaglig kväll med en hel del gjort, trotts bortavarandet.

Jag sålde en cykel, jag vilade, jag duschade lillebror, jag duschade själv, jag satte hårinpackning i håret, jag strök en massa kläder, jag plockade undan en del och jag kunde slänga mig i soffan med paddan i handen.

Känns bra när man varit effektiv.

Kommentera

