Sommarvarmt

Ja om lördagen var sommarvarm var söndagen rena hösten, kallt och blåsigt.

Jag tog mig faktiskt ut en stund trotts allt i trädgården och rensade färdigt i trädgårdslandet. Det skall bli en förändring där i landet men det behövdes lite förarbete. Nu är ogräset borta och så fort det känns rätt skall jag fixa till lite ”skiljesten”.

Så får vi se vart det slutar.

Trädgården har fått sin egen att-göra-lista och jag börjar bli lite smått stressad.

Vi var en runda hos trädgårdshandlarn oxå och där kändes det liksom att hela odlarsäsongen är i full gång. Typ alla blommor jag vill ha i min trädgård fanns att köpa och jag var super sugen på att köpa och fixa färdigt min trädgård. Stryka en punkt på att göra listan liksom.

 

Men jag kunde ju inte handla när det växer så det knakar här hemma. Lobelian ser ut som krasse på min fönsterbräda i köket.

 

Tomatplantorna tittar oxå fram, hoppas inte jag var för sen bara med att få ner det i jorden.

I veckan måste vi plantera lillebrors Solros, den har han inte glömt.

  

Kommentera

