Myror

Just nu en paus i solen med en kopp kaffe efter en hektisk förmiddag. Strax efter att jag tog bilden åkte byxorna av, sååå varmt, tom i de svaga vindpustarna här på terrassen är det sommar varmt. Helt otroligt.

 

Den här helgen är tvättagolvenhelgen och jag bestämde mig för att det är dax för att bygga ”staket” för myrorna.

Så efterhand som rummen blev klara sprayade jag de golvlister som jag vet av erfarenhet att myrorna kommer in i från.

  

Med detta väder som vi har nu är det ju perfekt då alla fönster och dörrar kan stå öppna på vid gavel. Det där medlet luktar inte hallon precis.

Om en eller två veckor hoppas jag att de myror som tagit sig in i husets väggar har hittat ut igen, för då tänkte jag bygga ”staket” där ute runt huset.

Dax att fylla på kaffekoppen och ta en stängaögonenlutasigtillbaka stund i solen.

2 thoughts on “Myror

  1. Usch och fy för myror säger jag bara, blä! Hoppas de kutar sin väg illa kvickt! Men desto ljuvligare verkar ni ju ha det med vädret, fantastiskt! Här har vi typ haft storm i flera dar :/

Kommentera

