Simskoleavslutning

I går var det simskola, avslutning med klädsim och fika.

Lillebror ville inte alls till simskolan. Han ville inte simma klädsim, det hade han gjort tidigare, men när han såg alla andra med kläder på skulle han oxå. Tur jag tog med.

Han ville inte heller simma 10 meter och sa väldigt bestämt till oss att sluta tjata där hemma. Förvånade blev jag när han sedan vid fikan berättar ATT han skulle simma.

Och det visade sig ju sen att det där var INTE riktigt det han ville, han hade tusen ursäkter. 

Vi fokuserade på att han faktiskt hade simmat med kläder och det i stora bassängen och de 10 meterna får han öva på till hösten. Han är sjukt besviken på dig själv att han inte simmade men helt ärligt tycker jag inte att HAN är redo för det. 

Tar man ett märke skall man lösa det lite lättare och tryggare än hur jag upplever honom, annars blir ju nästa steg för svårt.

Nu hoppas jag att sommaren och vår pool kan få honom ytterligare lite mera trygg och till hösten hoppas jag att vi får plats på simskolan igen.

Kommentera

