Påsken…

…är över för detta året.

 

Den här lilla fina kycklingen som lillebror gjort, hittade hem till oss lagom nu till Påskledigheten.

Vi har fixat och donat, tagit det rysligt lugnt och ätit mat hos mormor en av dagarna.

I dag röjde jag ur uterummet, städade, dammsög, våttorkade, sopade, tvättade fönster och skapade plats åt allt.

Jag la mina färdigsydda pooldynor på plats på sofforna ute vid poolen…

 

…upptäckte att mitt träd som jag inte varit rädd om under vintern, faktiskt har överlevt och tar sig så fint.

 

Och så känner jag en sån enorm längtan till sommarens lediga dagar, då vi bara kan kasta oss i poolen. Det ser lite inbjudande ut…

 

…om än liiite kallt då värmen ännu inte är igång.

Efter en låååång arbetsam dag med mycket frisk luft skall det bli skönt att få knoppa in i drömmarnas värld. 

  

2 thoughts on “Påsken…

  1. Åh vad härligt att ha lite ute att fixa med. Jag har en tråkig balkong (där solen nästan aldrig skiner) så det är inte så upphetsande att fixa där. Nä, nu när det bli vår vill jag FLYTTA! sån är jag 😉

Kommentera

