Påskbakelse…

Länge har storebror velat baka något gott åt familjen och i går blev det av.

Jag har supersvårt att låta barnen ta plats i köket, tycker inte om kladdet som blir men jag kämpade tappert med att backa i går.

Killarna jobbade bra tillsammans, storebror chefade lite och lillebror lyssnade bra.

Storebrors hemkunskapsbok från skolan åkte fram, det var ju däri han hittat vad han ville baka. Dock prioriterade vi lite utav det vi hade hemma, där av igen gul Påskbakelse utan en mera Julig bakelse.

 

Det blev rulltårta med vispgrädde och sylt på toppen. Stylten i rulltårtan och på grädden var den sylten vi själva gjorde i somras, så allt är Homemade.

Super gott. 

One thought on “Påskbakelse…

  1. Vilka godsaker!! Erkänner att jag är likadan. Sonen vill ofta vara med och hjälpa till, men jag känner att det blir så stökigt och tar längre tid än om jag gör det själv. Så tyvärr säger jag ofta nej 😦

Kommentera

