Rörpelle

Ja fy vad jag känner mig som en rörpelle…

Känner att det är rörigt på många plan just nu. Skola, jobb, hemma och kalendern.

Gårdagens röjning, bläckfiskkänsla, gjorde det hela liiiite lättare, men jag har ett tvättberg att ta hand om, läs stryka, dessutom svämmar mitt skrivbord över av papper och februariekonomin är inte helt avbockad och under kontroll. Det finns så mycket gammalt och avlagt som jag dragit fram för att sälja, bli av med, undertiden skapar det kaos. Vill egentligen bara kasta för att bli av med men tycker det är onödigt, dessutom ville jag tjäna/spara en slant men tror det åker till välgörenhet så att jag blir av med det.

Sonen är hemma i dag, mår bättre men inte helt bra. Han har fått i uppgift att under dagen sortera och vika ihop alla våra nytvättade underkläder och para ihop strumpor.

Hoppas jag hittar energin för att råda bot på det röriga.

2 thoughts on “Rörpelle

  1. Känner igen mig, är så mycket att göra och så lite tid!! Har även jag bla ett berg med prylar jag tänkt sälja, men kommer aldrig till skott. Att barnen är sjuka gör inte saken bättre 😦 Hoppas han snart är pigg och kry igen!
    Snart är våren här på allvar och då håller jag tummarna för att vi får energin vi behöver att ta tag i allt!

Kommentera

