En hektisk dag till ända

Efter en hektisk dag med sjuk storebror, bankmöte, simskola, veckohandling, tvättning, dammsugning, undanplockning, tvättvikning, matlagning så blev det våffelbak dagen till ära.

Sonen mår bättre men inte helt kry. Tror inte det är influensan men något är det ju eftersom han hade feber i går.

Vår bank byter skepnad och vi måste lära nytt, så är det bara. Ny kontakt som skulle besökas. Lite låne ränte förhandling och annan information inför vad som komma skall.

Lillebror plockade inte silverfisken, de tio metrarna spökar. Han är rädd. Han tycker inte om det. Han orkar inte. Han är fortfarande lite klen och armuskler behövs för att ta sig fram. Men det han gjorde i dag, trotts rädsla och på darrande ben, så efter tre minuters tvivlande, snyftande så hoppade han från en av ”pallarna” på kortändan vid det djupa vattnet. Sjukt imponerad är jag. Det andra kommer när det kommer, liksom.

Veckohandling på väg hem, dessutom hade vi 10% rabatt och vi nyttjade det kan jag lova. Vi köpte dessutom en ny grill, en gasolgrill utan lava. Hoppas den är bra eller bättre än dem vi haft tidigare. Svårt att veta vad som är bra och värt sina pengar mm.

Uppackning av maten, tillagning av dagens mat, undanröjning, tvättning, tvättvikning och dammsugning, känner mig nästan som en bläckfisk i dag. Jaja! Jo jag fick hjälp av maken.

Sen var det riktigt gott o mysigt att få festa till det med våfflor. Såååå gott. Nästan så man vill äta i morgon oxå.

Nu myser jag till det i sängen med paddan i handen, vinden viner där ute och jag värmer mig med något varmt i glaset.

Kommentera

