Att prioritera sina egna måsten…

…och välja bort barnen, låter ju ganska knäppt men det är precis vad jag har gjort i dag.



När fönstrena ser ut så här och det är en fin ledig dag, ja då valde jag att putsa fönster när lillebror skulle till simskolan. Han är ju lika glad för det, jag frågade ju om det var ok och så har han sin pappa med sig.



Nu tog jag ju bara utsidan och inte heller uterummet, får ju spara lite till någon annan dag.

Det var riktigt varmt. På terassen fick jag ta av mig till bara t-tröjan men så fort jag kom in i skuggan var det klart kallt och flisjackan åkte på. Dessutom blåste det en del.

Nu känner jag att jag vill dra i gång med våren. Hur är det med gösel, blåkorn, mossrivning, plantering…när börjar man och med vad???

Får nog åka till trädgårdshandeln i helgen för att informera oss och planera.

Detta året skall jag odla lite. Jag har plats till 2-3 pallkragar, så nu undrar jag vad vi skall odla i dem. Har du någon idé ????



One thought on “Att prioritera sina egna måsten…

  1. Är så skönt när man fått fönstren rena! Har själv tagit de flesta, i love it!
    Jag kan inte komma med tips och råd. Har 3 pallkragar på tomten, men vettefasen vad jag ska ta mig till med dem. När, var, hur lixom?!

Kommentera

