Sånt j*vla mesande…

…det är i barnomsorgen och skolorna. Jag blir tokig.

Sonen är lämnad på skolan i dag, så hjälp oss hålla tummar o tår för att han INTE får lus med sig hem.

Han är sprayad med något mot löss, något som de inte tycker om och förhoppningen är ju då att de små inte kryper över till honom.

När mannen lämnade honom på skolan hängde det en skyllt i kapprummet och maken blev osäker på om det var det gamla eller om det syftade på något nytt. I diskussionen mellan honom o andra närvarande föräldrar säger personalen att man inte får HÄNGA ut ett barn. 

Det håller jag med om men man kan faktiskt göra saker på olika vis och väldigt diskret OM MAN VILL. 

Alla närvarande föräldrar tyckte det vore bra om skolan faktiskt kunde hålla ett öga på barnen och medela om/när det fanns löss i gruppen. Kanske vet man inte ens vad man skall leta efter, då kan det vara bra om någon sagt att det finns.

En epidemi kan förhindras. Alla vinner på det, framför allt de drabbade barnen.

Nu hoppas jag att vi löst det men i kväll åker hela familjen under schampot igen, det är dax. Tror att jag tar en extra dos nästa vecka igen i mitt hår bara för att jag själv inte har möjlighet till att se i mitt eget.

2 thoughts on “Sånt j*vla mesande…

Kommentera

