Picknick i vardagsrummet

Lillebror ville ha picknick med sin pappa men maken kan inte cykla och därför kan de inte ta sig till någon rolig lekplats, leka och ha picknick.

Så lillebror tänkte lite högt med mig…..

I dag skulle vi ha gäster och just dessa gäster är av den lite enklare sorten, så jag och lillebror hade en hemlis tillsammans och en överraskning för lillebrors pappa och våra gäster.

Det är så härligt att se de små när de smider sina planer och den entusiasmen de har när de skall utföra sina tankar.

Han hade med hjälp av äggkartong och toapappersrulle gjort ett eget kakfat, la i en servett och la på några av våra småkakor vi har. Plockade fram picknickfilten och la ut den på vardagsrumsgolvet och så dukade vi upp med kaffe, saft och kakorna.

Vilken lycka i sonens ögon när alla vuxna kastade sig ner på golvet för att ha picknick överraskning för hans pappa som har ont i benet. Just dom tillfällena är för underbara. Ljuvligt.

Så glad jag är som kunde hjälpa honom med hans överraskning. Ibland har jag liiite svårt för det där annorlunda nytänkandet, så dubbel glädje.

4 thoughts on “Picknick i vardagsrummet

  1. Hej va mysigt för både stor och liten.

    Jo jag sprayade först flaskan vit o lät den torka i en dag.
    Sen tog jag den svarta sprayen och höll den nära uppe vid halsen på
    vasen och sprayade så de rann ner på sidorna.
    Jag höll till ute i skogen med ett underlägg och så tog jag in den i källaren
    så den kunde torka i värmen.

    Camillla

  2. Åh, vad mysigt och kul det låter! Sånt där kan ju verkligen liva upp tillvaron för såväl stora som små 😀 Tyvärr är jag dålig på det och säger ofta nej när sonen föreslår något, orkar inte alltid med då det känns omständigt fastän det inte är det.

Kommentera

