Förtvivlat…

…jo men det är förtvivlat här hos oss. Jag får liksom inte bukt på eländet. Det bara kommer mer o mer o mer.

Japp! jag talar om lössen.

Som jag har kammat. Både mig själv och lillebror. Mig själv är ju svårt men jag har kammat och kammat. Nu har maken kollat igenom mitt hår två gånger och hittar nadda.

Lillebror däremot. Han kammas flitigt. Under helgen hittade jag några (4st) små små gneter. Det är vanligt då de legat i ägget. En ny behandling efter 7dagar så dör de, kan inte föröka sig då de inte kan det om de inte är 10dagar gamla. Men både måndag och tisdag kom han hem från skola/fritids med stora löss i håret. På mornarna hade jag kammat honom och inte hittat något. OCH de stora lössen som han hade när han kom hem hade jag INTE kunnat missat på morgonen OM de inte då var små små och växt till sig så explosions artat under dagen.

IMG_3324

Här ligger allt snygg upplagt för att kunna kamma hela familjen.

Grrrr. I går gjorde vi en ny behandling eftersom jag tar det som NY smitta. Denna gången åkte hela familjen på behandling, bara för att vara säkra att ingen lyckats få av lillebror.

IMG_3323

En vända ner till apoteket för att inhandla mera Lusmedel och det fanns visst ett spray som lössen ogillar, det skall testas…kanske kan hjälpa lite.

Men i dag, på min lediga dag, fick sonen vara hemma. Varför riskera något när vi kan vara hemma liksom. Tänkte försöka hålla honom hemma här nu torsdag o freda för att kunna kamma, kamma och kamma och se vad som händer.

Nu vill jag ha ett slut på detta räliga.

 

5 thoughts on “Förtvivlat…

  1. Fy! Hoppas ni får bort dem, här har vi peppar peppar klarat oss, både från löss och mask, men det är väl bara frågan på när och inte om man får det…. Lycka till med kammandet!

  2. Men hua, det där lät inte roligt på något sätt. Klokt att låta lillebror vara hemma o på så sätt slippa en ny omgång. Hoppas ni slipper fler oinbjudna gäster framöver. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    • Det hoppas jag med. Har inte hittat mera och i morgon är det skoldag. Hjälp mig hålla tummarna att det inte finns på skola, så vi slipper dem när lillebror kommer hem i morgon.

Kommentera

