Veckans blommor

Den här veckan har det varit mycket blommor och jag har jagat runt bland mina vaser för att hitta den perfekta vasen för var bukett. Tyvärr är inte mina vaser rätt.

Denna fick jag från maken…

IMG_0344
…avklädd och utan cellofanplasten. Blommorna kommer fram så mycket mer men ärligt så är det tjusigt när de är inslagna snyggt i cellofanplast och krusat band.

Fick inte buketten riktigt rätt i vasen, jag ville inte ta bort bandet som höll ihop buketten och det såg fånigt ut där den stod på sned i vasen. Så kom jag på vad jag sett, man kan dra tejp över hålet på vasen och genom det göra hålet mindre, så det gjorde jag. Nu står buketten bra, i mitten av vasen.

Denna fick jag av min mor…

IMG_0346
…Tulpaner blandat med lite grönt, ser genast lite mera ut.

Denna fick jag av en väninna till mig…

IMG_0345
…en enkel bukett tulpaner. Tulpaner är den blomma som jag tycker att man kan ha råd att både ge sig själv lite då och då eller att ta med när man bara skall lite enkelt hem till någon, ett överkomligt pris. Fast jag tycker den är svår, att hitta en bra vas, som verkligen håller tulpanen på ett sätt att den får stila sig och verkligen visa hur vacker den är. Tyvärr blir den snabbt oxå en skräppblomma.

Den här beställde jag för att ge bort…

IMG_0343
…fick den t o m hem levererad.

One thought on “Veckans blommor

Kommentera

