Fredagen den 13:e

Skrock…Tror du på skrock?

Jag både gör och inte gör. Jag spottar tre gånger om en svart katt går över vägen. Jag lägger inga nycklar på bordet. Jag ställer inga skor på bordet. Jag går inte på några brunnar. Jag går inte under en stege.

Idag har jag ju väntat mig att något skulle ske…men så är inte fallet om man inte räknar med att det blev jag och inte maken som fick göra kvällens äpplepaj.

Fast jag är ganska glad för att det var i dag det var fredagen den 13e och inte i morgon. Varför, får du veta i morgon så titta in då igen.

Hoppas du har en härlig fredagskväll.

Kommentera

