Garderobeninnanslänga

Vid den här tiden på året har jag ett sug utav att städa och vädra ut vinterns inomhusboende. Dörrar och fönster har nu så himla länge varit stängda, förutom vanlig vädring då alltså, men man har liksom inga dörrar och fönster öppna hela dagar. Dessutom blir det så dammigt och smutsigt av allt detta inomhusboende, så det krävs liksom rejäla storstädningar men vem orkar med allt på en gång?

Nu har jag funderat på min garderob ett tag och Garderobeninnanslänga är sedan länge, någon vecka tillbaka, sorterad och fixad. Idag är en riktigt inomhus dag och den är dessutom ledig, så jag satte igång i morse.

Kläder som är nytvättade nyligen åkte ut på vädring i uterummet. Kläder som jag inte haft på mig på lääääänge och som jag NOG väljer att göra mig av med, åkte in i Garderobeninnanslänga. Andra kläder som jag inte haft på mig på ett tag, åkte in i tvättmaskinen. Iaf en del.

Jag har bara två stycken lösa tvättställningar att hänga upp min tvätt på och dessa två blev överfulla ganska snabbt. En av avigsidorna när man inte gör detta på sommaren, OM man då har en torkvinda o låter solen o vinden torka tvätten.

Till helgen får jag försöka ta makens halva av garderoben, märkte hur dammigt även där var.

När nu alla kläderna var av från galgarna var det bara att tappa upp vatten i en spann och torka av alla galgar från sitt damm.

Nu återstår bara tvätt av spegelskjutdörrarna, men först fick det bli en tidig lunch, lite blogg och en kopp kaffe.

Tänker på strykningen som kommer här efter och börjar bli lite matt och ångrar nästan min ambitiösa förmiddag.

Vad gör du i dag?

5 thoughts on “Garderobeninnanslänga

  1. Vad duktig du är! Borde själv röja i min garderob, göra mig av med kläder jag inte haft på mig de senaste 5 åren. Skulle bli ganska tomt därinne 😛

    Förhoppningsvis får vi dagis till lillan i närområdet till hösten, känner redan nu att jag kommer bli tokig av att ha så långt till hennes dagis. Särskilt när storebror går skola här där vi bor :/

Kommentera

