Jaha….

…vet inte om jag skall vara glad eller ledsen.

Under många år har jag haft anledning och fråga mig om jag har sköldkörtels problem. Det ligger ju nära till hands då min mor medicinerar för det. Jag har tagit prover lite då och då men aldrig varit i läge för att medicineras.

I höstas pratade jag med min gynekolog vid en rutin undersökning om att jag var så totalt orkeslös och trött. Varpå hon valde att testa mig igen. Svaret var väl inte helt ok och hon ville jag skulle ta om det. Det nya provet var inte så högt som det första och hon ansåg att mina problem mest hängde ihop med övergångsåldern. Jag protesterade lite och fick till svar att detta hade hon sysslat med i 30år…..så.

Iaf blev jag överflyttad till vc där jag är listad men aldrig kommit mig för att söka för detta. Nu fick jag ett nytt provtillfälle som jag utnyttjade nu i januarimånad.

I går, tisdag, mitt i cirkusen med hämt av barn, matlagning och annat så ringer min läkare. Provet visade att det gått upp igen och det finns INGEN anledning att vänta på att jag skall må mycket sämre innan vi börjar med levaxin.

IMG_0334

Nu är medicinen uthämtad och jag börjar äta i kväll. Nu får vi se om det blir bättre eller sämre innan det blir bra. I vilket fall som helst lär det väl bli bättre då våren snart är här. Ljuset och energi påfyllningen kommer med mera utomhusvistelse.

Håll tummarna för mig.

4 tankar om “Jaha….

  1. Håller tummarna hårt! Men vilken trist attityd av läkaren, tycker det är tråkigt när de inte riktigt verkar ta sina patienters problem på allvar utan mer går på statistik. Dvs att ”det oftast är si eller så”

    Själv hade jag världens klåda en gång i flera veckor, läkaren visste inte vad det var men skrev ut nån stark cortison. ”Ta den här, det brukar hjälpa mot det mesta!”. Fick noll förtroende för henne.

Lämna en kommentar