Simskoledag

Onsdag och det betyder simskola.

Det är ljuvligt att hämta hem lillsonen tidigare än vanligt, ha en ledig eftermiddag tillsammans med honom, se hans utveckling.

Innan simmis började var han i poolen och lekte lite. Försökte ta upp ringar från botten som han kastat i. Med foten. Han har lite problem med vatten i ansiktet. Jag lurade honom lite. Lovade honom en tia om han kunde plocka upp en ring med händerna och inte fötterna.

Taadaa…

IMG_3193

Barnen var halva tiden i stora bassängen, det tycker jag är bra. I dag åkte även arm puffarna av och han fick träna på riktig simning. Men shiit så rädd han var. Fröken fick puffa och kämpa för att få honom att våga lita på henne där, att hon skulle ta honom om han inte orkade. Det var ett stort och bra steg i dag.

Roligare är det i omklädningsrummet tycker han.

Fixa med låset till skåpet.

IMG_3188

Och så vill han stå under hårfönen och äta sin skinkmacka. Alltid likadant. Macka med skinka och två skivor gurka, vikt som en dubbelmacka.

IMG_3190

Hoppas snart det blir märke igen, kan behövas lite belöningar.

Hörde honom prata med sig själv. – jag skull tagit märket i dag. Frågade honom vilket han menade. -Det som pappa tog!. Simborgarmärket. Japp.

2 thoughts on “Simskoledag

  1. Vad duktig han är! Alltid roligt när de gör framsteg 🙂 Och jag känner igen det där med en muta/belöning. Jag gör samma sak ibland och det är hyfsat effektivt har jag märkt 😀

Kommentera

