Spagettisoppa

I går gjorde jag Spagettisoppa och döm om min förvåning när storkillen tog om flera gånger. Riktigt så gott tyckte inte lillebror att det var.

Snålt recept för fyra enligt mig. Lite mer kött, buljong och pasta, tycker jag.

300gr blandfärs
1bit purjolök
1röd strimlad paprika
1liter vatten
1 grönsaks buljongtärning
Oregano
Salt o peppar

100g Spagetti

Fräs köttet, i med purjolöken och paprikan i bitar. Häll över vatten, jag tog en grönsaksbuljong och en köttbuljong tärning och i med kryddorna. Koka en stund. Jag valde smal spagetti som jag knäckte i små bitar och lät koka med de sista minuterna.

Serverade med knäckebröd till.

One thought on “Spagettisoppa

Kommentera

