Bestämt är bestämt…

…eller hur?

I helgen funderade jag på min vikt, kroppen och träningen.

Kan inte påstå att jag tycker det är roligt att träna men jag känner att kroppen är bättre nu än för två år sedan.

Jag känner att jag blir inte lika svettig på mitt gåband som jag blev bara för ett litet tag sedan. Något händer men jag vet inte vad riktigt, dessutom ser det ut som att jag är liiite fastare i kroppen, tog nya bilder på mig i onsdags, det är bra med bilder.

I detta funderande har jag beslutat mig för att bli bättre med normala mat portioner, inte ta upp en andra gång, intala mig själv med att detta räcker och om två timmar får jag fika på en frukt.

Dessutom ska jag INTE äta mer av de hemmabakade godsaker som min arbetskollega brukar ta med sig till jobb. Det är inga mastiga saker men ändock.

Så vad händer då i måndags när jag kom till jobb???

IMG_3170

Jodå! Då hade vi tagit med hemma gjord Chokladfudge. Mmmm sååååå gott…..eller hur? Vet ni, nu är det fredag, och JAG har INTE ens provsmakat dem. Vågar inte.

Ovanpå det skulle chefen i dag bjuda på gott gott oxå, ett wienerbröd fylld med en vaniljhistoria och vallmofrön. Super goda men INTE dem heller har jag provat och det är jag stolt över.

Bestämt ÄR bestämt.

Kommentera

