Korvgryta

I dag gjorde jag korvgryta. Pojkarna är inte så förtjusta i den, för mycket grönsaker. De vill helst ha en korvgryta med Blå bands kryddmix i. Jag bara vägrar.

Fräste lite purjolök i smör. La i bitar av falukorv. Tog en hel i dag. I med krossade tomater, jag tar passerade för det passar barnen bättre utan tomat bitar i. Tre buljongtärningar, en grönsak och två kött. Tre till fyra fem dl grädde. Små delade morötter och paprika i olika färger åker oxå i. Ja just ja, ett äpple får oxå putta med en stund.

Serverar med ris och sallad, om man vill, då det finns en del i korvgrytan.

IMG_3167

Min lunchbox till i morgon.

Det blev mer över till frysen, bra att ha färdigt, bara att ta fram.

2 thoughts on “Korvgryta

  1. Ser gott ut! Men jag har ärligt talat svårt för korvgryta. Tror det sitter i sen jag var liten, morsans korvgryta bestod av korv, purjolök och vatten..typ. Ingen höjdare alls :/

Kommentera

