Snö

Sitter på jobb.

Tittar ut genom fönstret.

Det snöar. Det är grått.

Som jag önskar, för mina små, att detta skall lägga sig på marken. Stanna kvar ett par dagar.

Låta mina små få rumla runt i lite snö. Åka pulka. Åka snowboard. Ta snösparken till skolan.

Själv skulle jag oxå behöva ljuset som brukar komma med snön när den får ligga kvar på marken. När det blir kyligare ute. Härligt luft.

Nu håller jag mina tummar och längtar hem.

One thought on “Snö

  1. Tyvärr ligger aldrig snön kvar utan lämnar bara slask o grått efter sig, men vi kan väl hoppas att det blir liiite ljusar snart. Sv blir aldrig varm i skinnbyxor, beror nog på att jag är en riktig fryslort o blir bara glad om det blir lite varmt om rumpen, he, he. Kramisar Tina

Kommentera

