Men varför är det så svårt…

…att låta bli…blir så sugen.

I dag har varit en trötter dag. När jag kom hem från jobb, räknade jag ut att maken var i väg och hämtade lillebror i skolan. Jag skyndade mig in och kastade mig i soffan, en liiiten stund bara. Så underbart skönt.

Tufft bara att komma upp. Fixade maten och insåg snabbt att det blev pyttipanna över men äggen var slut. Hur gott är det med pyttipanna utan ägg i lunchboxen i morgon? Not.

Trotts tröttheten begav jag mig gående till affären, köpte ägg och kom på att jag saknade både tomatkross och vitabönor till morgondagens cilliconcarne. Så det blev ju bra.

Hem och doppa ändan i soffan. Maken skulle ner till jobb, gå av jouren, utbildning och styrketräning. Ville kolla av barnprogrammet som lillebror kollade på och försökte övertala mig själv till gå bandet. Jag satt där i soffan och kände, att om jag bara tillåter mig själv att falla liiite åt sidan kommer jag att somna inom två röda.

Hur jag lyckades fattar jag inte. Tog veckans första pass på bandet och några övningar på det. En dusch senare känner man sig himla nöjd. Man har lyckats. I dag lyckades jag övertala mig själv. Så jäkla bra.

Så sitter man då med barnen. Det är kvälls macka för dem. Och man blir sååå sugen. Lyckas hålla emot. Glädje. Ända till man börjar tänka på MANNAGRYNSGRÖT.

Japp och där föl jag.

Vet inte hur många kalorier där är i just mannagrynsgröt men MIN mannagrynsgröt är INTE hälsosam, då jag skall smaksätta den med både SMÖR och SOCKER.

Men shit vad gott. Jag gjorde en portion på två deciliter mjölk men kunde ha ätit det dubbla, men där höll jag mig.

Varför är det så svårt att hålla sig till det nyttiga?

Kommentera

