Nyårsafton…

Tänk att jag för en gångs skull fixade lite extra fast att det bara var vi fyra i familjen som skulle fira nyår.

Jag var lite mer klädd än bara i myskläder.

Jag fixade ugnsgrillad fläskfilé med ugnsrostade grönsaker och till maken o barnen blev det pommes (tråk gönsar), sallad och kallrörd sås på gräddfil, purjolök, salt och peppar medans barnen o mannen hade pepparsås och beasås.

Till efterrätt fixade maken äpplepaj med vaniljsås…super gått och jag hade matkoma delux i soffan efteråt.

Nyår

Jag t o m försökte duka lite Nyårsaktigt. Svart linneduk, silvriga ljusstakar, svarta servetter, glitter stjärnor och serpentiner. Lyxigt värre.

Vi hade en super mysig afton, jag och familjen.

Klockan tolv skålade vi alla fyra med fin champagneglasen och bubbel (alkoholfri cider) i, innan vi gick ut och sköt iväg alla raketer som maken köpt på sig.

Helt ärligt finns det nog en liten pyroman i alla brandmän…..jag är övertygad.

Jag hoppas att din nyår också varit fin och God fortsättning på det nya året vill jag önska dig.

Kommentera

