Lite jul panik

Jag brukar få lite julpanik efter julafton. När alla gåvor skall hitta sina platser, man flyttar runt och tömmer, sorterar och kastar. Ja då hittar jag så mycket som måste göras.

Helt plötsligt bara måste hela huset storstädas…och det är man ju egentligen inte sugen på under julen, men jag bara måste.

Halva huset fick sig en rejäl städning i dag samt ommöblering i den möblerbara hallen utanför barnens rum. Hade helst velat kassera allt som står där och som fick komma dit nu men det är ju inte bara jag som bor i huset. Vi får testa och se, tror inte att storebror kommer att sitta där och läsa läxor när han nu har fått en soffa att hänga i och lillebror lär inte leka med sitt kök när det nu är in klämt med ett skrivbord, det har han inte gjort på evigheters evighet, så varför nu liksom.

Har fått en ny tanke om det där linneskåpet jag pratat om tidigare. Jag vill röja ännu mycket mera. Vill kasta. Vill rensa, vill ta bort sådant som ändå inte används.

Planera just nu för nyårsledigheten och mitt rensbehov.

Blir ni oxå så hysteriska med att rensa och städa efter jul?

One thought on “Lite jul panik

  1. Vad duktig du var! Borde också rensa lite..iaf enligt sambon. Men tycker att vi har rensat galet mycket sen vi flyttade förra sommaren, man måste väl kunna ha kvar lite? Men barnens kläder borde jag ta tag i, allt som de växt ur kan jag ju rensa ut. Frågan är bara om jag ska orka sälja det? Ge till någon? Skänka till nån organisation?

Kommentera

