Paketinslagning

När jag kom hem i dag efter jobb var huset tomt på familjemedlemmar, lillebror var med maken på jobb och vart storebror var hade jag ingen aning om alls och visste inte när han skulle komma hem.

Precis som anslagstavlan på tv en gång i tiden svepte jag med mina armar över köksbordet så smulor och annat tjafs från frukosten rök åt alla håll och kanter….eller kanske inte. Fram med papper, band, tejp, sax och allt annat som behövs, ja och så alla paketerna som skulle slås in.

Jag började med storebrors paketer eftersom jag ju inte visste när han skulle komma hem, fortsatte med lillebrors. Lätt stressad, väntade hem familjen, väntade ett telefonsamtal, väntade på ett kort besök, så det var stressigt.

Har du någonsin slagit in paket på ackord? Jo men det kändes lite så. Inte roligt. Och jag orkade liksom inte läggas ner min skäl i inpackningen. Hoppas att ingen kollar av inpackningarna på julafton, hoppa på att de sliter upp paketen i stället.

Jag han även med makens paket, så det känns ganska skönt just nu. Färdigt.

Fixade maten och när ugnen ändå var varm åkte skinkan in, efter disk och dusch utav ett stycken barn ställde jag mig på gåbandet. Härligt att svettas lite. Not. En dusch och ut med skinkan som nu var färdig. Kvällsmacka till barnen, Nutella, det verkar som om de tycker den är super god. Disk igen, griljering av skinkan och skållning av mandel till glöggen.

En sådan super duper dag där jag fått gjort bra mycket mer än vad jag räknat med. Nästa år skall det planeras om med inslagningarna, det funkar inte att göra det se sista dagarna, jag får be butikerna göra det åt mig. Eller så får jag och maken ta en dag ledigt, värma upp husvagnen, ta med glögg och annat gott, sitta där tillsammans och fixa paketerna, så kan de ligga där både innan och efter inslagningen och bara transporteras hem lagom till uppesittarkvällen och Tomtenatten kommer.

Jo men nu känner jag mig redo.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f1d/29707196/files/2014/12/img_0257.jpg

Kommentera

