Tomte tomte ….

I går var det Lucia på lillebrors skola. Ljuvliga små varelser visade sina bästa sång kunskaper. Lucia, tärnor, stjärngossar och tomtar. Jag undrar dock vart pepparkakorna var.

När vi kom hem ville vår lille tomte ligga framför brasan, på en filt, med varm oboy i glaset och paddan i handen. Klart han fick.

Vid sänggång skulle han klar ha hela stassen på sig och i morse mötte jag honom så här.

IMG_0247.JPG

Nu är det lite jobbigt för denna sexåring med väntan, det kunde ju vara Julafton precis när som och jag som vuxen önskade mig att det fanns fler söndagar att fira i Advent, än de fyra vi har.

Vill njuta sååååå mycket mera.

3 thoughts on “Tomte tomte ….

  1. Härligt med lucia i den åldern 🙂 Själv har jag inte upplevt lucia de senaste två åren då yngsta sonens klass inte velat ha det. Och NU är det ju alldeles för stora och ”coola” för sånt 😉
    Härligt att läsa dina inlägg, det får mej att sakna min egen blogg (min personliga blogg) som genom åren påmint om din. Vet bara inte var min blogglusta blivit av, min gnista.
    Hursomhelst, önskar dej och familjen en riktigt GOD JUL.

    • Tack snälla. Ja de blir ju lätt för stora, de där små liven. Min blogg, ja jag skriver mest för mug själv, det ör liksom min dagbok, mitt komihåg och får jag någon kommentar så är det liksom pricken över iet. Vi som läser din blogg saknar dig ju men låt det vara ett tag, det kommer kanske igen, en annan dag, en annan tid. Kram på dig och God jul på dig och grabbarna.

Kommentera

