Jag får krupp

Tänk att det kan vara så svårt. Att det är så svårt när man är 12 år. Att inte komma ihåg. Att glömma. Att vara så obrydd. Att vara så nonchalant.

Vet inte om jag har för höga förväntningar på en 12åring men jag får krupp på honom lite titt som tett.

Jag vet inte hur många gånger denna höst som inte alla delar ur gympa baggen inte kommit med hem. En handduk som blivit kvar. Ett par skor som blivit kvar. Eller ett par byxor. Eller en träningsjacka. Och så den totala oviljan i att leta. Det är äckligt att leta i högen av alla andras kvarglömda saker. Hur mycket vi än propsar på så blir det inte letat om inte vi följer med och letar, det jobbiga är att det är en bra bit till skolan hemifrån oss, han åker skolbuss till skolan.

I våras, strax innan sommaren, blev han av med gympaskorna. Jag tänkte att han kanske skulle lära sig om han blev sko lös. Struntade i att hjälpa honom. Så fick han ha gympa utan skor. Men inte hjälpte det.

Nu är det höst/vinter och med det är det väldigt många fler klädes delar som skall kommas i håg. Gympakläder, vantar, jackor, väskor, nycklar, pennskrin, USB-minne, MP3-spelare, iPhone, cykelhjälm, läxböcker….. Ja listan kan göras otroligt lång.

Just nu är det vantar och cykelhjälm som är borta….

Min förväntan är ju klart att man letar upp vart sakerna kan vara men icke här inte. Totalt likgiltig till att leta.

-Va! Vadå! Skall jag leta?

Här måste vi, JAG, berätta för honom HUR han skall leta, VAR han skall leta, VEM/kompisar han bör ringa, följa med runt och peka på olika högar som skall letas igenom.

Känner att jag vill RUSKA OM honom. Det tar så mycket ENERGI från mig när det hela tiden strular och då är detta ju inte världsproblem.

Har jag för höga förväntningar på honom? Eller är man så när man är 12år och ÄGER världen i andra hänseende?

8 thoughts on “Jag får krupp

  1. Förstår din frustration! Kan känna likadant med sonen, men så får jag hejda mig och tänka på att han bara är 6,5 år..då kan det vara svårt att hålla koll på kläder. Men börjar man vara 12, ja…hm..jag kommer garanterat känna som dig om 6 år, jag är övertygad! Inbillar jag mig, men är inte killar lite mer ‘slarvig’ på det området än vad tjejer är?

    Tack för din kommentar om designen 🙂 Kände för nåt mer personligt än den lånade trasmattan från blogg.se, tur man kan be folk om hjälp! Själv kan jag noll och inget om bloggdesign :/

  2. Nej, du ställer absolut inga orimliga krav på honom. Tjata på, det brukar löna sej, till slut. Och om inte… dra in på nåt skoj om han fortsätter slarva med grejerna. DET hjälper definitivt!

  3. Du ställer absolut inga orimliga krav på honom. Fortsätt tjata, det brukar löna sej till slut. Om inte, dra in på nåt skoj därhemma om han fortsätter slarva med grejerna. DET hjälper definitivt!

Kommentera

