Fiskgryta

Den här familjen har lite lagom svårt för att äta fisk, det är inte vår grej det där.

Men fisk är bra och det är bra att skära ner på mängden kött vi äter, så jag letar febrilt efter recept som vi kan tycka om. Tyvärr var det bara den vuxna halvan av familjen som gillade denna gryta men jag får väl fundera på hur jag skall lura bort tomatsmaken….då kanske det går bra.

600g torsk
900g potatis
1gul lök
1vitlöksklyfta
2 morötter
1msk olja
1burk körsbärstomater
2,5dl vispgrädde
1krm cayennepeppar
1msk dijonsenap
2msk tomatpuré
2msk socker
2tsk persilja
Salt o peppar

Lök, vitlök och morötter i mindre delar, fräses lätt i matfettet. Häll i tomaterna, vispgrädde och allt annat utom fisk, salt och peppar. Låt koka upp några minuter och i med fisken i tärningar, salt och peppar. Låt koka några minuter till till fisken är färdig. Under tiden kokar du potatisen.

Jag blev väldigt förtjust i denna fiskrätt, gott, utan att smaka fisk, vilken jag nämligen inte gillar.

3 thoughts on “Fiskgryta

Kommentera

