Att ta till vara

I går bjöd maken på sin äppelkaka igen. Till råkrämen behövde han två äggulor och jag bad honom spara ägg vitan.

Hade hittat ett recept någonstans på nätet, vet inte vart.

IMG_2915-0.JPG

Små söta Halloween spöken. Blev aldrig av till Halloween så när jag nu hade äggvita över så var det dax.

IMG_2914.JPG

Färdigt tror jag.

IMG_2916.JPG

IMG_2917.JPG

Alltså! Det där med finlir är inte jag. Shitt så kladdigt det blev. Och spritspåse och jag är ju inga kompisar.

Vet inte om jag vispade för lite eller om de var i ugnen för kort tid, de blev inte frasiga utan smetiga invändigt.

Vet du vad jag gjorde för fel?

Kommentera

