Kaffe kaffe kaffe

I går kväll, efter mötet med skolan, jäktet hem och fixa mat till hungriga och trötta barn hade jag ett enormt adrenalin påslag. Jag var så stressad så jag nästa skakade. Kunde knappt äta. Allt skulle gå undan.

Var tvungen att bara ställa disken åt sidan, brygga mig en kopp kaffe och tvinga mig att sitta ner och bara koppla av.

Det visar sig fler o fler gammelkrämpor hos mig. Att dricka kaffe så sent gör ju klart att jag inte kan somna lika lätt. Det tog ett tag innan jag somnade och morgonen kom nog springandes lite snabbare än vanligt, tror jag.

Har precis kommit hem och skall faktiskt koppla av en liten stund innan jag hämtar hem lillebror från skolan. Det finns massor att göra här hemma men jag skall blunda, hålla fredag och ta det i morgon efter en härlig sovmorgon.

Hoppas ni får en härlig helg.

5 thoughts on “Kaffe kaffe kaffe

  1. Vad klokt att du fokuserade på dig själv genom att sätta dig ner och ta det lugnt en stund 🙂 Stress är hemskt 😦

    Det går i perioder för mig, ett tag hade jag bara ett inlägg om dagen och knappt det. Men ibland sätter jag mig och skriver inlägg som jag sedan tidsinställer, du vet, när inspirationen och möjligheten (att lillan sover) sammanfaller 🙂 Som nu, jag har några inställda inlägg för helgen, perfekt! Egentligen har bloggen låg prio för mig, men nu när jag ‘bara’ är hemma om dagarna är det min ventil utåt och jag tycker det är ganska kul att läsa andras bloggar, kommentera och få kommentarer tillbaka. Det blir lite av ett andningshål 🙂

  2. Jag skulle också behöva göra en massa härhemma, tex städa rejält. Men jag gör roliga saker istället…typ bakar o ställer till ännu mer 🙂
    Är det helg så är det. Kram på dej.

Kommentera

