Kyckling i ugn

Häromdagen hittade jag ett kyckling recept hos Karin på Karins Kök och i dag gjorde jag rätten. Så super god, det rekommenderar jag er verkligen. T o m Lillebror valde att ta om flera gånger och det är inte vanligt.

Kycklingfilé som fräses med kryddor, salt, peppar, vitlök och jag valde dragon till. Lägg över i en smord ungsform. Blanda 3dl vispgrädde med 200gr Créme bonjour vitlöksost. Häll över. Grädda i 200grader i ca 30-40 minuter.

Kokta grönsakers, sallad, ris el potatis och jag lovar att det är super gott.

Efteråt körde vi i väg för att veckohandla och jag valde att köpa mer kycklingfilé, kommer nog att dröja någon dag men under december blir det helt säkert så att vi äter det igen.

Tack för receptet Karin.

One thought on “Kyckling i ugn

Kommentera

