Frukost bullar

I går kväll drog jag igång med bullbak. Ett super enkelt recept, det gå hyfsat fort, nästan ingen jäsning och kort tid i ugnen. Super gott.

IMG_2907.JPG

75gram jäst
50gram smör
5dl vatten
0,5msk salt
1msk socker
12dl mjöl

Smält smör, tillsätt vatten och värm till 37grader. I med det torra.

Lägg bakplåtspapper på en plåt. Dela degen i 20 lika stora bullar och lägg dem i 4 rader. Jag väger hela degen och delar med 20 för att få ut styck vikten.

Låt jäsa under duk i 15min.

Grädda 250grader i 7 minuter

3 thoughts on “Frukost bullar

  1. Mmm, gott med nybakat! Nu blev jag sugen på scones till frukost! Måste se om jag har alla ingredienser hemma, isåfall blir det till att baka, yummie!

    Kycklingreceptet lät oxå gott, jag är ett stort kycklingfan 😀

Kommentera

