Känner mig nöjd

Sitter i soffan, ny duschad och både tå och fingernaglarna är ny målade. Aja, fingernaglarna här bara ett stärkande genomskinligt lack på sig men tå naglarna har fått ny vinröd lack på sig, allt för att vara tjusiga på onsdagarna i badhuset. Fötter är ju inget charmigt men med lite lack på naglarna blir det ändå något bättre.

Helgen har varit lite turbulent. Lördagen var riktigt gråmulen och ja jag speglade nog vädret i hummöret. Kanske för att mannen var i väg o jobbade hela dagen. Jag roddade allt här hemma med mat och veckostädningen. Blev oväns med min mor i telefon.

I dag, söndag, blev jag skogstokig på storebror. Under tidig höst när vi testade höst och vinterkläder var han inte alls på det humöret och sa ganska snabbt, tydligen, utan eftertanke att hans höst och vinterkläder från förra året fortfarande fungerar. I dag visar det sig inte alls stämma. Bara ut och leta jackor till honom. Han är ganska kräsen och jag räknade med att det skulle vara väldigt utrensat bland lagomprisjackorna. Vi hade dock tur. Första jackan, bra pris, bra jacka och han tyckte det var helt OK. Köpt.

Vidare till lite andra butiker. Ny soffa har vi kanske hittat till storebror. Billigare än Ikeas. Känns bra. Lampa har vi inhandlat, kanske till över spisen, får se om vi behåller eller lämnar tillbaks den.

Väl hemma fick jag fixat det där skåpet. Där hyllorna inte passade. Fått bättre ordning. Plats med mer. Känns skönt.

Julen. Japp! Jag har börjat så smått. Har tagit ner adventljusstakarna, gardinerna och lite annat som åker upp tidigt. Det som är av tyg ligger i uterummet och vädras, det brukar har sin vinds doft när man tar ner det från vinden men detta året var det luktfritt. Ny plastlåda med tätt lock, härligt. Ljusen skall bli varma och kollas av så att de fungerar och nästa helg åker det nog upp.

Har DU börjat?

Nu sitter jag här i soffan. Njuter av lugnet innan det är dax att sova. Maken skall jobba i natt. I morgon bitti får barnen och jag rodda morgonen själva, då han inte kommer hem förrän vi har gått i väg. Mycket jobbandes för honom just nu, tyvärr.

2 thoughts on “Känner mig nöjd

  1. Låter som du fick en del gjort, vad skönt! Själv gjorde jag inte många knop. Julpyntat har jag inte börjat med heller, men ser fram emot att göra det. Behöver mer ljus i huset! Det här mörkret tar knäcken på mig.

Kommentera

