Vitrinskåp

Jag har ju tänkt mig en mindre ommöblering här hemma. Genom det frigör jag en vägg och någon typ av förvaringsmöbel skulle vara bra. Ni vet, gardiner, dukar och filtar måste ju stuvas undan när det inte användes.

I rummet finns redan en skänk, så det är inget allternativ. Ett vitrinskåp som används som det ska, att visa fin fina saker, är inget för mig. Jag vill inte visa. Jag vill inte tvingas hålla ordning. Jag vill inte tvingas hålla dammet borta.

Linneskåp, är väl ungefär som ett vitrinskåp men utan glas dörrar och sidor? Eller? Har jag fel? Var hittar man fina linneskåp, som inte påminner om sovrumsmöbel? Funderar på ett skåp i annan färg, alltså inte Ek. Svart skulle kunna gå. Vit skulle kunna gå, lite ljust men ”öppna spisen” är ju vit, så,det fungerar ju.

IMG_0217.JPG

Det här vitrinskåpet från Jysk stämmer med skänken vi har här hemma. Varför lägga massor med pengar på ett skåp som man kanske inte behåller hur länge som helst, tänkte vi när vi köpte det, det är nu sex år gammalt, så vi behöll det lite längre än vi tänkt. Därför håller vi oss till det.

Vitrinskåpet är jätte fint. Vill ha. Fast jag vill inte ha glas dörrarna och glas sidorna.

Kan man göra något åt det? Jag vill INTE klä tyg på insidan. Kan man måla på glaset? Blir det snyggt? Döljer det röran innanför?

Eller skall jag leta efter ett skåp med täckta dörrar och sidor?

Usch! Jag har inte ork att leta och fundera. Vill att det skall vara färdigt NU.

2 thoughts on “Vitrinskåp

Kommentera

