Viktiga handlingar

O i kväll är jag så där trött o mör. Orkar inte sitta vid tvn. Har redan krupit ner under täcket med citronvatten sidan om mig och så paddan i handen.

I kväll började vi prata viktiga saker. O vad mycket man kan prata. Så mycket som måste funderas på. Mitt i allt kommer man in på ett sidospår.

Maken skall omvandla sitt bolag till en annan bolagsform….vad medför det….vad måste vi tänka på….hur delaktig blir jag.

Villa försäkringen. I o med att vi byggde pool behövde vi se om vår villaförsäkring….det blev även hemförsäkringen….Anticimex.

Vi halkade in på pensionsförsäkringarna. Innan o efter årskiftet.

Sjuk, olycksförsäkringarna och så livförsäkringar.

Och allt började med att vi nu håller på att byta bank.

Gaaaaaaa………jobbigt.

Ett steg åt gången……

Sen slutade det med ett e-mail till storebrors skola. I bland undrar jag hur de tänker. Var det inte en individuell skola, där alla skulle få samma möjlighet utifrån deras egna förutsättningar.

Här sätter man käppar i hjulet, känns det som.

På onsdag är det utv samtal på skolan. På torsdag är det resurscenter och efter det blir det kanske skolinspektionen.

Nu är jag slut i huvudet och skall koppla av med att läsa lite bloggar.

One thought on “Viktiga handlingar

  1. Jadu, det är mycket med det jordiska. Men är ju alltid skönt när man tagit tag i sådana där viktiga saker som försäkringar och liknande 🙂 Håller tummarna att allt ordnar sig med skolan, man vill ju att ens barn ska må bra i skolan och få de bästa förutsättningarna som möjligt!

    Ang barn som far illa..ja, ibland låter jag bli att läsa om jag ser en rubrik på tex Aftonbladet, jag orkar bara inte höra om allt elände ibland..kan må så illa av alla hemskheter barn utsätts för 😦

Kommentera

